طرح گالانت برای «روز بعد» جنگ و تقسیم نوار غزه به ۲۴ منطقه

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر، با مقامات ارشد آمریکایی در ایالات متحده، طرحی را که برای «روز بعد» در غزه ترویج می‌کند، که به معامله مبادله اسیران وابسته نیست، مورد بحث قرار داد.

به گزارش ارز پرس، بر اساس طرح گالانت، این طرح توسط کمیته ویژه‌ای به ریاست ایالات متحده و کشورهای عربی «میانه رو» نظارت خواهد شد. یک نیروی بین‌المللی شامل سربازان مصر، اردن، امارات متحده عربی و مراکش مسوول امنیت در نوار غزه خواهد بود. سربازان آمریکایی نیز مسوول امور لجستیکی، فرماندهی و کنترل خواهند بود و به تدریج، یک نیروی فلسطینی مسوولیت امنیت محلی را بر عهده خواهد گرفت.

واشنگتن پست در گزارش اخیر خود نوشت که بین گالانت و آمریکایی‌ها توافق شده است که نیروهای امنیتی فلسطین تحت آموزش‌های ویژه به عنوان بخشی از برنامه کمک‌های آمریکا قرار بگیرند.

بر اساس این گزارش، علی رغم اظهارات علنی بنیامین نتانیاهو علیه دخالت دادن تشکیلات خودگردان فلسطین در «روز بعد» در غزه، گالانت موضع تشکیلات امنیتی رژیم صهیونیستی را نمایندگی می‌کند.

بر اساس این گزارش، این طرح به صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود. از شمال نوار غزه شروع می‌شود و تا آنجا که شرایط اجازه می‌دهد به سمت جنوب حرکت می‌کند.

در این گزارش آمده است: «گالانت ۲۴ منطقه اداری فعال در غزه را متصور شده است با این حال، در ایالات متحده نسبت به امکان گسترش سریع برنامه به بسیاری از مناطق بدبین هستند.

مقامات آمریکایی به واشنگتن پست گفتند که از برنامه گالانت حمایت می‌کنند، اما کشورهای عربی از آن حمایت نخواهند کرد مگر اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین به طور مستقیم در این برنامه شرکت کند.

این منابع همچنین گفتند که کشورهای عربی خواهان یک «افق سیاسی» برای تشکیل کشور فلسطین هستند که گالانت با آن مخالف است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

گالانت تقسیم منطقه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.