آمریکا امکان انتقال پاتریوت‌های رژیم صهیونیستی به اوکراین را بررسی می‌کند

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی و یک منبع آگاه، دولت بایدن در حال مذاکره با رژیم صهیونیستی و اوکراین درباره امکان انتقال سامانه‌های قدیمی دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین است که در حال حاضر در اراضی اشغالی فلسطین مستقر هستند.

به گزارش ارز پرس، این تحولات در شرایطی رخ می‌دهد که اوکراین همچنان در جنگ با روسیه است و ایالات متحده تلاش دارد تا پدافندهای دفاع هوایی را برای کی‌یف در اولویت قرار دهد.

هیچ توافق نهایی برای انتقال این سامانه‌ها به دست نیامده است و طرف‌ها هنوز از طریق لجستیک خاص کار می‌کنند، اما این مقام دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریک گفت امیدوارند این تلاش‌ها به موفقیت برسد، به‌ویژه با توجه به کارایی آتشبارهای پاتریوت که الان در اوکراین فعال هستند.

ایالات متحده و آلمان چند سامانه پاتریوت به اوکراین ارسال کرده‌اند، اما دولت بایدن به صراحت اعلام کرده است که کی‌یف به سامانه‌های بیشتری نیاز دارد، آن هم در شرایطی که حملات هوایی روسیه به اوکراین ادامه دارد.

به گزارش سی‌ان‌ان، مشخص نیست که فرآیند نهایی کردن جزئیات و انتقال سیستم‌ها به اوکراین چقدر طول می‌کشد. این سیستم‌ها احتمالا باید ابتدا به ایالات متحده منتقل شوند، جایی که قبل از ارسال به اوکراین تحت نوسازی قرار می‌گیرند.

در صورت تکمیل کار، این انتقال نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در موضع رژیم صهیونیستی در مورد جنگ در اوکراین خواهد بود. تل‌آویو تلاش داشت آشکارا روسیه را مورد انتقاد قرار ندهد. روسیه در سال ۲۰۲۲ هشدار داد که ارائه تسلیحات رژیم صهیونیستی به اوکراین همه روابط را از بین می‌برد.

انتهای پیام  

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.