3 اردوی تابستانی بنیاد علوی برای دانش‌آموزان

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، سید محمد بطحایی؛ رئیس هیئت مدیره و سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی وابسته به بنیاد علوی امروز در نشست خبری با رسانه‌ها با عنوان به سوی قله‌ها، فرصت صعود ویژه‌برنامه اردوی فرهنگی، هنری و قرآنی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم اظهار کرد: بنیاد مستضعفان تصمیم بر توجه بیشتر به حوزه کودکان، نوجوانان و جوانان در مناطق کم برخوردار دارد.

وی افزود: بخشی از برنامه‌ها در حوزه مهارت و پرورش است و بنیاد علوی بازوی اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان است. در سال 1403 سه دسته برنامه داریم. نخست کاهش نابرابری آموزشی در مناطق محروم و ارتقای وضعیت یادگیری دانش‌آموزان، دوم؛ برنامه‌های مرتبط با مهارت چون بچه‌ها در مدرسه بسیار کم با مهارت و کارآفرینی آشنا می‌شوند و در نظر داریم تعدادی از مدارس مناطق محروم را با برنامه کارآفرینی و مهارت به‌ویژه مشاغل بومی و منطقه‌ای آموزش دهیم.

رئیس هیئت مدیره و سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی درباره گروه سوم برنامه‌ها گفت: سبک زندگی اسلامی و ایرانی و سواد رسانه‌ای در این حوزه مدنظر است و 360 هزار نفر تحت پوشش برنامه‌ها قرار می‌گیرند که تعداد زیادی دانش‌آموز و بخشی از آنها معلمان مناطق محروم هستند؛ بنیاد علوی برای اجرای این برنامه‌ها در سال 1403 نسبت به سال گذشته بیش از 4 برابر اعتبار در نظر گرفته است.

بطحایی با اشاره به کمک به مدارس شبانه‌روزی از سوی بنیاد مستضعفان قبل از شروع مهر بیان کرد: تجهیز هنرستان‌ها نیز یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد مستضعفان است.

وی ادامه داد: 3500 دانش‌آموز و 500 معلم از مناطق کم برخوردار در اردوی تابستانی به سوی قله‌ها شرکت می‌کنند. نخستین اردو که از فردا در مجتمع امام خمینی در لواسان افتتاح می‌شود بیش از هزار دانش‌آموز برای تمرین و زندگی اردویی از 7 استان اصفهان، سمنان، لرستان، همدان، البرز، کرمانشاه و گیلان حضور دارند و کلاس‌های مهارت آموزی برای آنها برگزار می‌شود و به نوعی کارگاه تمرین مهارت‌ها است و به آنها می‌آموزد چگونه در کنار دیگران و با همراهی یکدیگر در برابر مشکلات پیروز شوند.

رئیس هیئت مدیره و سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی با اشاره به اینکه اردوی دوم بر کتابخوانی تاکید دارد، هزار دانش‌آموز و 200 معلم حضور دارند، افزود: هدف اصلی این است که در دنیای دیجیتال توجه بیشتری را به سمت کتاب و کتابخوانی جلب کنیم و با چهره‌های الگو در این حوزه آشنا می‌شوند.

بطحایی بیان کرد: در اردوی سوم، هزار دانش‌آموز از مناطق مرزی حضور دارند و رویکرد اصلی آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ و تمدن ایران و اسلام است.

وی از وزارت آموزش و پرورش و معاونت پرورشی بابت همراهی برای برگزاری این اردوها تشکر کرد.

رئیس هیئت مدیره و سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی با اشاره به اینکه مربیان دوره کارآزموده و امتحان پس داده هستند که در آموزش و پرورش کار کرده‌اند و برنامه‌ها را راهبری می‌کنند، افزود: در بنیاد مستضعفان 300 منطقه داریم که با شاخص محرومیت شناسایی شده‌اند و اجازه اجرای برنامه در آنها داریم و برنامه‌ها را در بین مناطق هدف توزیع کردیم تا تراکم و چگالی برنامه‌ها را در مناطق خاصی نداشته باشیم و از داده‌‌های طرح نماد استفاده کردیم که برای اجرای طرح‌ها کدام مناطق در اولویت باشند.

بطحایی متذکر شد: سبک برنامه‌ها در اردو آموزش مستقیم نیست و در برنامه مهارت‌های اردویی دانش‌آموزان یاد می‌گیرند چگونه خود را در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون نگه دارند و برنامه جدی ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی در الگوی سبک زندگی ایرانی و اسلامی است که مهارت فردی و اجتماعی را با دانش‌آموزان کار می‌کنیم  و مهارت‌هایی که برای مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی به آن نیاز دارند را آموزش می‌دهیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.