برق ۱۲ اداره پرمصرف اصفهان قطع شد

به گزارش خبرنگار ارز پرس، مهرداد دادخواه در نشست خبری که پیرامون مدیریت بار تابستان سال جاری برگزار شد، با بیان اینکه هدف از اجرای مصوبه هیأت وزیران مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مصرف برق در ساعات ۶ تا ۱۳ و کاهش ۷۰ درصدی در ساعات غیر اداری نسبت به مصرف سال ۱۴۰۰ است که در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف، پس از اخطار منجر به قطعی برق خواهد شد، اظهار داشت: بر همین اساس هفته گذشته (هفته نخست تیرماه) برق ۱۲ اداره پرمصرف و بدمصرف در شهر اصفهان قطع شد.

وی ادامه داد: امسال پیک بار مصرف را در روزهای پایانی خرداد ماه و هفته ابتدای تیرماه تجربه کردیم که میزان مصرف به ۷۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات در کشور رسید و در شهر اصفهان پیک بار در چهارم تیرماه ثبت شد که میزان مصرف به یک هزار و ۲۹۱ مگاوات رسید.

دادخواه با اشاره به اینکه مصرف برق ادارات شهرستان طی هفته‌های پیش رو به صورت هوشمند کنترل و در صورت مصرف بالا قطع خواهد شد، خاطرنشان کرد: اسامی ادارات پرمصرف را در صورت تکرار و رعایت نکردن مدیریت مصرف طی هفته‌های آینده در رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

مصارف ۷۰ درصد مشترکان خانگی در اصفهان کمتر یا در حد الگوی مصرف است

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان، مدیریت مصرف در بخش خانگی را از خطوط قرمز وزارت نیرو دانست و گفت: تلاش می‌کنیم که محدودیت‌ها و خاموشی‌ها در دوره پیک بار به بخش خانگی کشیده نشود.

دادخواه ادامه داد: وزارت نیرو در بخش مدیریت مصرف خانگی امسال طرح اصلاح تعرفه‌های خانگی و همچنین پاداش صرفه جویی را اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف در شهرستان اصفهان ۳۰۰ کیلووات ساعت است، خاطرنشان کرد: مصرف برق ۷۰ درصد از مشترکان خانگی در شهرستان اصفهان کمتر یا در حد الگوی مصرف است و ۳۰ درصد مصرف بالا دارند و تعدادی از مشترکان نیز بد مصرف هستند که چهار برابر الگوی مصرف استفاده می‌کنند.

شناسایی ۳۸۰۰ مشترک خانگی بد مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک خانگی داریم، اضافه کرد: از این تعداد شمار مشترکان بد مصرف به سه هزار و ۸۰۰ مشترک می‌رسد که برای این چهار درصد مشترک بد مصرف محدودیت‌هایی اعمال شده و مصارف را کنترل خواهیم کرد.

برق ۱۲ اداره پرمصرف اصفهان قطع شد

دادخواه با بیان اینکه ایران در تولید برق در در رتبه سوم آسیا و رده هفتم جهان است، افزود: در ایامی از سال بین ۳۰ تا ۴۰ هزار مگاوات اضافه تولید داریم و از این رو کمبود تولید برق در کشور مطرح نیست و اگر در تابستان بین ساعات ۱۱ تا ۲۳ طی شبانه روز با ناترازی مصرف مواجه هستیم، این مهم نیازمند اصلاحات فرهنگی و مدیریتی است.

مصرف برق در استان اصفهان در ایام پیک به ۶ هزار مگاوات می‌رسد

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در ایام پیک بار تا ۶ هزار مگاوات مصرف برق دارد، ابراز داشت: این در حالی است که ظرفیت تولید برق استان چهار هزار مگاوات در روز است و حتی در پیک بار باید از ظرفیت سایر نیروگاه‌های کشور در شبکه استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه برای عبور از ایام پیک مصرف تابستان امسال اقداماتی در چند فصل در دستور کار قرار دادیم، اضافه کرد: در بخش صنایع، گروه اول که کمتر از ۳۰ کیلووات و در حد انشعاب مصرف دارند طی این چهار ماه محدودیتی نخواهند داشت.

دادخواه ادامه داد: گروه دوم، صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی با مصارف در حد متوسط است که برای مدیریت آن، طبق قانون کار یک روز در هفته باید تعطیل باشد که این روز تعطیل به غیر از جمعه سبب کاهش مصرف در سطح کشور می‌شود.

به گفته وی، گروه سوم صنایع با مصرف بالای ۲ مگاوات هستند که طبق تفاهم نامه می‌بایست بین ۳۵ تا ۵۵ درصد مصرف خود را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت برق شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش مصارف کشاورزی نیز در پروانه‌هایی که شرکت آب منطقه‌ای صادر کرده، کشاورز طبق مجوز می‌تواند ۱۹ ساعت برق مصرف کند و پنج ساعت پیک بار استفاده نکند و این امر مصوبه شورای امنیت ملی دارد و مزیتی برای آن نیز در نظر گرفته شده که اگر برای ساعات پیک همکاری کنند هزینه ۱۹ ساعت مصرف برق رایگان خواهد بود.

دادخواه افزود: اگر در بخش کشاورزی به سمت توسعه پنل‌های خورشیدی برویم و تا ۸۰ درصد پنل‌های خورشیدی استفاده کنند، حتی محل درآمدی برای کشاورزان خواهد بود.

وی با بیان اینکه جمعه گذشته در انتخابات ریاست جمهوری خدمات برای تأمین برق یک‌هزار حوزه در شهرستان اصفهان انجام شد، گفت: جمعه اخیر تأمین برق پایدار در ۱۵ هزار کیلومتر شبکه در شهرستان با تلاش ۳۴۰ نیرو در یک هزار حوزه انتخاباتی عملیاتی شد و هیچ گونه مشکلی در تأمین برق پایدار نداشتیم.

اضافه شدن ۲۶ هزار و ۵۰۰ مشترک جدید در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در ادامه به اضافه شدن ۲۶ هزار و ۵۰۰ مشترک جدید به مشترکان برق شهرستان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: برای این مهم ۵۹ کیلومتر شبکه و ۷۰ دستگاه‌پست برق در سطح اصفهان نصب شد.

دادخواه، اصلاح و بازسازی ۳۸۵ کیلومتر شبکه و ۲۵ دستگاه توزیع برق و همچنین رفع نقاط حادثه خیز شهری و روستایی، اصلاح ۱۶ شبکه توزیع برق و نصب ۶۵۰ دستگاه تابلوی هوشمند برای کنترل و مدیریت بار را از دیگر اقدامات سال گذشته برشمرد و خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده برای توسعه و تعمیرات شبکه برق شهرستان، یک هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان بوده است.

سرقت‌های مکرر شبکه‌های روشنایی معابر

وی درباره اصلاح و بهینه سازی روشنایی معابر، به مساله سرقت‌های مکرر و جمعی شبکه‌های روشنایی معابر در اصفهان اشاره کرد و افزود: برای مثال سرقت ۲۰ سانتیمتر کابل سبب خاموشی سراسر یک معبر تا زمان تعمیر و بازسازی می‌شود.

دادخواه اضافه کرد: در همین راستا اقدامات پیشگیرانه و اصلاح شبکه را با استفاده از کابل‌های خودنگهدار و هوایی در دستور کار قرار دادیم و سال گذشته حدود ۲۵ کیلومتر شبکه روشنایی را با این روش اصلاح کردیم.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.