گفت‌وگوی جلیلی با کسبه و مردم در بازار تهران فیلم

به گزارش خبرنگار ارز پرس، سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز یکشنبه دهم تیر ماه با حضور در بازار تهران، با کسبه و مردم دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلیلی در این دیدار خطاب به بازاریان گفت: این بازدید بیشتر به این منظور است که حرف بازاریان را بشنوم. من گوش شنوا دارم و آمده‌ام دغدغه شما را بشنوم چراکه معتقدم بازار قلب اقتصاد است.

وی افزود: من در ۱۲ سال گذشته به خصوص بعد از سال ۹۷، ۲۴ جلسه با اصناف داشتم، بنابراین امروز موانع را می‌شناسم. از قلب همین جلسات بود که پی بردیم ۱۷ موضوع مهم در مورد بازار وجود دارد که باید حل شود که برای آنها برنامه طراحی کرده‌ایم؛ در صورت اجرای این طرح‌ها، شرایط بازار تغییر خواهد کرد.

جلیلی اضافه کرد: یکی از مهمترین موانع نشنیدم صدای بازاریان در تصمیم‌گیری هاست از این رو پیش از اتخاذ هر تصمیمی باید نظر بازار و صنف نیز شنیده شود چراکه بعد از اخذ تصمیم مشورت کردن فایده‌ای ندارد. مشورت‌ها باید قبل از اخذ تصمیم صورت گیرد نه بعد از اینکه تصمیم را بگیریم و کار را انجام دهیم و در انتها اقدام به مشورت خواهی از بازاریان و اصناف کنیم.

بازاریان باید بتوانند اقتصاد را پیش بینی کنند

وی با بیان اینکه بازار نیاز به ثبات دارد، گفت: بازار باید ثبات داشته باشد نباید بی وقفه دستورالعمل صادر کنیم زیرا این مساله آرامش را برهم میزند، معتقدیم بازاری باید آینده را بشناسد تا توان برنامه‌ریزی داشته باشد. نکته مهم این است که فعالان بازار باید بتوانند اقتصاد را پیش‌بینی کنند.

جلیلی تاکید کرد: بازار بخش سالم اقتصاد ایران است. فعالان بازاری حلال خورند و کار شرافتمندانه انجام می‌دهند. نباید جلوی پایشان سنگ بیاندازیم بلکه باید سنگ‌ها را برداریم تا مانعی بر سر راه فعالیت خود نداشته باشند.

قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از بُعد اقتصادی و برنامه‌ریزی اقتصادی باید کمک کنیم که بازاری‌ها آرامش داشته باشند. در حال حاضر موضوع مربوط به مشکلات مالیاتی مطرح است در حالی که عملکرد مالیاتی کسبه بازار بسیار شفاف است.

وی در ادامه تاکید کرد: باید قدرت خرید مردم را افزایش دهیم؛ مردمی که به بازار می‌آیندنباید صرفاً تماشاچی باشند بلکه باید قدرت خرید داشته باشند.

جلیلی با بیان اینکه امروز بازار در شرایط رکودی است در حالی که باید مردم قدرت خرید داشته باشند، گفت: در رابطه با افزایش قدرت خرید، برنامه مفصل و اجرایی داریم که از همان روز اول آغاز به کار دولت چهاردهم مردم احساس خواهند کرد که جیبشان پرقدرت است.

دستگاه‌های اقتصادی دولتی باید پناهگاه مردم باشند

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اقتصادی دولتی باید پناهگاه مردم باشند؛ متأسفانه بودجه دولت صرف هزینه‌های جاری می‌شود چرا باید این اتفاق بیافتد وقتی گره‌ی از کار مردم باز نمی‌شود؟ مردم نگران هستند که چرا مشکلشان حل نمی‌شود.

جلیلی افزود: ۱۲ سال است با صنوف جلسات مختلف برگزار کرده‌ایم؛ از همین روز شنبه هفته آینده کار برای بهبود معیشت مردم آغاز خواهد شد. مصوبات ما در کوتاه مدت قابل اجرا است. البته برخی از مشکلات ناشی از مباحث مربوط به اقتصاد کلان است که البته برای آن هم برنامه داریم.

در ادامه این مراسم، برخی از بازاریان نقطه نظرات خود را به جلیلی ارائه کردند؛ یکی از بازاریان گفت: طی سالهای گذشته مسؤولان قول‌های زیادی دادند که خسته شده ایم. شما هم قول می‌دهید و بعد فراموش می‌کنید.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: در ایران به بازار کم محلی می‌کنند. وعده‌ای که می‌دهند را فراموش می‌کنند. کاندیداها به بازار می‌آیند تا رأی جمع کنند اما بعد ما را فراموش می‌کنند.

مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران نیز اظهار کرد: اصناف جایی کار می‌کنند که مسجد در محلش است، اینجا همان جایی است که امام گفت اگر بازار نباشد حوزه علمیه هم نیست. بازار نقش پررنگی در پیروزی انقلاب داشت.

وی افزود: در گذشته وزیری بر سرکار بود که ما تماس میگرفتیم و مشکلات را می گفتیم اما او تلفن را روی ما قطع می کرد.

صفایی به لزوم مشورت با فعالان اقتصادی پیش از اخذ تصمیم اشاره کرد و گفت: طبق قانون بهبود کسب کار دولتمردان ابتدا باید نظر فعالان اقتصادی را جویا شوند و بعد قانون تدوین و تصویب کنند. منتهی به این قانون عمل نمی شود؛ به عنوان نمونه همین یک ماه پیش یک قانون مالیاتی وضع کردند و بعد از اتمام کار از ما مشورت گرفتند.

وی تاکید کرد: هرگز از تعطیلی بازار کسی منتفع نشده و نمی شود؛ ما خوشحال نیستیم که بازار در حالت رکود و تعطیلی قرار گیرد.

تکمیل می شود…

منبع : مهر
برچسب ها :

جلیلی بازار تهران

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.