تذکر به 1285 فعال فضای مجازی و احضار 6 در خصوص انتخابات

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، اصغر جهانگیر؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه به ارائه گزارشی از فعالیت ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی طی هفته گذشته پرداخت. وی گفت: قبل از انتخابات حدود 600 نفر از افرادی که در فضای مجازی فعالیت خلاف قانون داشتند، به صورت حضوری و تلفنی، توجیه شدند؛ در روز هشتم تیر که روز انتخابات بود 685 نفر به همین شکل ارشاد شدند؛ همچنین 6 نفر که علی‌رغم تذکراتی که به آنها داده شده بود دست از رفتارهای مجرمانه‌شان برنداشته بودند، احضار شدند.

وی در ادامه گفت: در روز برگزاری انتخابات نیز 58 نفر به دلایلی همچون ایجاد اخلال در شعب اخذ رأی و یا درگیری میان هواداران، بازداشت شدند که البته اکثر آن‌ها در پایان همان روز نیز آزاد شدند.

دستگیری باند جعل در همدان

حجت‌الاسلام عبداللهی؛ رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه هم از دستگیری اعضای یک باند جعل در استان همدان خبر داد و گفت: سه عضو این باند با شراکت همدیگر و از طریق استفاده از اسناد جعلی، می‌خواستند زمینی وسیع  را با مبلغی گزاف به فروش برسانند.

ارائه گزارش از همایش حقوقی سن‌پترزبورگ روسیه

همچنین حجت‌الاسلام رحیمی؛ معاون قضایی قوه قضاییه نیز در این جلسه، ضمن ارائه گزارشی از حضور خود در دوازدهمین همایش حقوقی سن‌پترزبورگ روسیه، اظهار کرد: در جریان این همایش حقوقی که با حضور نمایندگان 30 کشور جهان برگزار شد، جدیدترین دستاوردهای حقوقی کشورهای مختلف معرفی شد و به اطلاع شرکت‌کنندگان در همایش رسید.

وی افزود: نظارت برخط بر عملکرد دادگاه‌ها و قضات، افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم با استفاده از روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی، استفاده از احکام جایگزین حبس و شفاف‌سازی احکام صادره از سوی دادگاه‌ها توسط رسانه‌ها، از جمله مطالبی بود که در این همایش مطرح شد و مورد استفاده نمایندگان کشورهای مختلف قرار گرفت.

افتتاح 9 پروژه استانی پزشکی قانونی در 9 استان

مسجدی؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی نیز در این جلسه از افتتاح 9 پروژه استانی پزشکی قانونی در 9 استان کشور همزمان با هفته قوه قضاییه خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 164 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدند و 5 هزار و 135 متر به فضای فیزیکی پزشکی قانونی اضافه شد.

دیدارهای مردمی 91 مسئول و قاضی سازمان قضایی نیروهای مسلح

حجت‌الاسلام پورخاقان؛ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان در هفته قوه قضاییه گفت: همزمان با هفته قوه قضاییه، مسئولان سازمان قضایی نیروهای مسلح از 153 مرکز نظامی و انتظامی کشور بازدید به عمل آوردند و به منظور ارائه گزارش عملکرد و اطلاع‌رسانی اقدامات صورت گرفته به مردم، در 28 برنامه رادیویی و تلویزیونی حضور یافتند.

وی عنوان کرد: دیدارهای مردمی 91 مسئول و قاضی سازمان قضایی نیروهای مسلح و رسیدگی به مشکلات هزار و 597 مراجعه‌کننده، از جمله اقدامات صورت گرفته در هفته قوه قضاییه سال 1403 بود.

پورخاقان با بیان اینکه همزمان با هفته قوه قضاییه، قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح با برپایی میز خدمت در مساجد و نماز‌های جمعه، به سؤالات و مشکلات 781 مراجعه‌کننده رسیدگی کردند، افزود: همچنین طی هفته گذشته به منظور نظارت بر رعایت حقوق شهروندیار 78 زندان و بازداشتگاه نظامی و انتظامی فوق‌العاده بازدیدبه عمل آمد‌.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.