حملات گسترده اشغالگران در خان‌ یونس/ گزارش عبری از «حادثه سخت» در غزه

ارتش اشغالگر امروز-سه شنبه- بمباران خان یونس را تشدید کرد تا برای عملیات نظامی جدیدی که تهدید به انجام آن در این شهر کرده، آماده شود، در حالی که گزارش‌های رسانه‌ها از یک «رویداد سخت» که برای سربازان اشغالگر در غزه رخ داده، خبر دادند.

به گزارش ارز پرس، ساعاتی پس از صدور دستور ارتش اشغالگر به ساکنان مناطق شرقی خان‌ یونس برای تخلیه آنجا به بهانه پرتاب موشک‌هایی از داخل این شهر به سمت شهرک‌های غلاف غزه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شب گذشته و بامداد امروز حملات شدیدی را به مناطق مختلف خان یونس انجام دادند.

برای ساعاتی مناطق شرقی و جنوبی شهر مورد حملات هوایی و کمربندهای آتش قرار گرفت. وبگاه‌های فلسطینی تصاویری را منتشر کردند که بمباران شدید در طول شب را نشان می‌داد.

خبرنگار الجزیره گفت: این بمباران مناطقی از جمله قیزان رشوان در جنوب، تقاطع المطاحن در شمال و عبسان الکبیره در شرق را هدف قرار داد که منجر به شهید و زخمی شدن تعدادی شد.

شبکه الاقصی فلسطین نیز پیش از بامداد امروز گزارش داد که بر اثر بمباران شدید رژیم صهیونیستی به این شهر، هشت شهید و بیش از ۳۰ زخمی برجای گذاشت که به مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس در جنوب نوار غزه منتقل شدند.

تهدید اشغالگران مبنی بر آغاز عملیات نظامی جدید، تعداد زیادی از ساکنان را از مناطق شرقی خان یونس آواره کرده است.

کلیپ‌های ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که آواره‌ها شب را در خیابان‌ها سپری کردند.

بمباران شب گذشته رژیم صهیونیستی علاوه بر خان یونس، مناطق دیگری را در مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار داد و خبرنگار الجزیره گفت که این حملات منجر به شهادت و زخمی شدن‌ها در اردوگاه نصیرات شد.

منابع فلسطینی اعلام کردند که هواپیماهای اشغالگر شب به شدت در آسمان شهر غزه و مرکز غزه پرواز کردند و همزمان با گزارش‌هایی مبنی بر یک عملیات مقاومتی خاص در محور نتزاریم بود.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند که بمباران صهیونیست‌ها مناطقی در شهر رفح را هدف قرار داده است. بمباران روز گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۲۰ شهید برجای گذاشت.

تخلیه بیماران

بیمارستان اروپایی غزه، آخرین بیمارستان فعال در استان خان یونس، پس از دستور اشغالگران برای تخلیه مناطق و محله‌های شرقی، شاهد تخلیه بیماران، آوارگان و تجهیزات پزشکی بود.

صحنه‌های ویدئویی تخلیه کل بخش‌ها در بیمارستان اروپایی غزه، از جمله بخش‌های بیماران و چادرهای آوارگانی را که وسایل خود را برای انتقال به مناطق جدید آماده کرده بودند، نشان می‌داد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ساکنان و آوارگان مناطق القراره، بنی سهیلا، عبسان، خزاعه، الفخاری، الشوکه و النصر باید فورا تخلیه شوند.

بیمارستان اروپایی غزه جزو این مناطقی است که دستورات اشغالگران را دریافت کرده‌اند.

نبردهای غزه

از سوی دیگر، گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی از یک «رویداد دشوار و پیچیده» در غزه در میان گزارش‌هایی مبنی بر کمینی برای نیروهای اشغالگر در محور نتزاریم خبر دادند.

پایگاه‌های خبری فلسطینی به نقل از یک تارنمای اشغالگران گزارش دادند که بالگردهای صهیونیست‌ها بامداد امروز در بیمارستان سوروکا در بئرالسبع فرود آمدند.

همچنین گزارش شده است که پنج سرباز به شدت مجروح به بیمارستان آسوتا در اشدود منتقل شدند.

منابع خبری فلسطینی تصاویری از آمبولانس‌های صهیونیست‌ها در حیاط بیمارستان «برزلای» در شهر عسقلان برای پذیرش سربازانی که قرار است با بالگردها به آن منتقل شوند، منتشر کردند.

رسانه‌های دشمن ادامه دادند: در یک حادثه امنیتی در محور نتزاریم در مرکز نوار غزه، 2 سرباز کشته و سه تن دیگر زخمی شدند که حال 2 تن از آنها وخیم و ناامید کننده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، تعدادی از  نیروهای اشغالگران در یک کمین در نوار غزه به دام افتادند که برخی نجات یافتند و تعدادی از نظامیان نیز در این عملیات مجروح شدند.

مقاومت فلسطین حملات خود را به نیروهای اشغالگر در محور نتزاریم تشدید کرد، جایی که گزارش‌های اشغالگران می‌گویند ارتش در مرحله نهایی جنگ غزه نیروهای خود را در این منطقه حفظ خواهد کرد.

در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه، نبردهای مستقیم بین نیروهای اشغالگر و مقاومت در میان موج شدید عملیات‌های انجام شده توسط گردان‌های القسام، گردان‌های القدس و دیگر گروه‌ها ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر از کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن 9 تن در نبردهای رفح در جنوب نوار غزه خبر داده بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.