چراغ سبز مقامات اشغالگر به ارتش برای انتقال به مرحله نهایی جنگ غزه

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد مقامات سیاسی این رژیم به ارتش آن برای انتقال تدریجی به مرحله سوم و آخر جنگ علیه غزه در ماه جاری چراغ سبز نشان داده‌اند.

به گزارش ارز پرس، سازمان رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این گزارش افزود مرحله سوم، شامل باقی ماندن نظامیان صهیونیست در محور فیلادلفیا واقع در مرزهای فلسطین و مصر در جنوب نوار غزه و همچنین گذرگاه «نتزاریم» است که اشغالگران ازطریق آن مناطق شمالی را از مناطق جنوبی جدا می‌کنند تا به زعم خود بر جنبش حماس فشار وارد کنند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، این رسانه عبری مدعی شد: «این تصمیم به خاطر پرونده توافق تبادل اسرا و تنش در جبهه شمالی اتخاذ شده است تا از این طریق، مانع از گسترش جنگ شوند.»

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین ادامه داد چراغ سبز اعطا شده به ارتش، زمینه را برای تداوم عملیات نظامی به شکلی دیگر فراهم می‌کند.

پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت حمله ارتش رژیم صهیونیستی به محله الشجاعیه در شمال نوار غزه نشان می‌دهد چقدر «سخت» است که این رژیم بخواهد به هدف ادعایی خود مبنی‌بر «حذف حماس» دست یابد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از تحلیلگران امنیتی نوشت: «اسرائیل در خطر غرق شدن در یک درگیری بلند مدت با حماس است».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفته است که او بدون «پیروزی قاطعانه» در برابر حماس به جنگ پایان نخواهد داد و این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی ماه گذشته علنا اعلام کرد «نابودی کامل حماس هدفی غیرقابل دستیابی است».

«جوست هیلترمن» مدیر برنامه «خاورمیانه» و شمال آفریقا در گروه بین‌المللی بحران نیز گفت: «این یک باتلاق است. این یک درگیری با شدت کم برای مدت طولانی خواهد بود. شما می‌توانید از عملیات نظامی برای جابه‌جایی حماس به قسمت‌های مختلف غزه استفاده کنید اما در نهایت آنها از طریق تونل‌های زمینی به جای اول خود بازمی‌گردند. آنها هر روز نیروهایی جدیدی جذب می‌کنند.»

ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه از آغاز یک حمله زمینی در محله الشجاعیه شهر غزه برای از بین بردن زیرساخت‌های جنبش حماس خبر داد و اعلام کرد عملیات آن بر اساس داده‌های اطلاعاتی بوده که حاکی از حضور نیروهای حماس و زیرساخت‌های نظامی آن در این منطقه است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.