نتانیاهو آزادی مدیر بیمارستان الشفا را «اشتباه فاحش» خواند/ بن گویر به رئیس شاباک حمله کرد

در پی آزادی رئیس بیمارستان الشفا غزه و جنجال شکل‌گرفته میان مقامات رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر این رژیم به این اقدام اعتراض کرد.

به گزارش ارز پرس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، آزادی مدیر بیمارستان الشفا در شهر غزه، را «اشتباهی فاحش» توصیف کرد.

طبق گزارش خبرگزاری سما، نتانیاهو دستور داد تا درباره شرایط آزادی این پزشک فلسطینی که بیش از هفت ماه در شرایط سخت در بازداشت به سر می‌برد، بدون اینکه کیفرخواستی علیه وی ارائه شود، یک «بررسی جامع» انجام شود.

وی همچنین دستور تشکیل تیمی برای بررسی هویت اسرای اهل غزه قبل از آزادی آنها را صادر کرد.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد: تصمیم آزادی رئیس بیمارستان الشفا بدون اطلاع سطح سیاسی و یا رهبران سرویس‌های امنیتی اتخاذ شده است.

در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده است: تیمی که به بررسی هویت زندانیان و بازداشت‌شدگان قبل از آزادی آنها می‌پردازد، شامل نمایندگان وزارت جنگ، ارتش اسرائیل، شاباک و شورای امنیت داخلی خواهد بود.

پس از آنکه رئیس بیمارستان الشفا صبح دوشنبه پس از هفت ماه از اسارت نیروهای رژیم صهیونیستی آزاد شد، نهادهای مختلف امنیتی و جاسوسی آن، یکدیگر را مسبب این مساله معرفی می‌کنند.

در همین راستا، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که «رونن بار»، رئیس شاباک، او را در مورد آزادی اسیران  غزه تهدید کرده است، زیرا با سیاست او در تشدید سرکوب در زندان ها مخالف است.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با کانال ۱۴ فاش کرد که رونن بار یک هفته پیش او را تهدید کرده بود که در صورت عدم بهبود شرایط بازداشت اسیران فلسطینی، آنها را آزاد خواهد کرد.

بن گویر افزود که رئیس شاباک در واقع دوشنبه عمدا برخی از آنها را آزاد کرد.

وی گفت که رئیس شاباک رئیس بیمارستان الشفا و شماری از اسرای دیگر را بدون مشورت با او آزاد کرده است.

بن گویر ادامه داد: کابینه اسرائیل خواهان یک مدیریت سیاسی خاص است، اما رئیس شاباک و مشاور قضایی می‌خواهند مستقل عمل کنند.

آزادی «محمد ابو سلمیه» رئیس بیمارستان «الشفا» توسط سرویس جاسوسی شاباک منجر به تبادل اتهامات میان صهیونیست‌ها شده است.

شاباک دوشنبه علام کرد که این اقدام به دلیل ازدحام در زندان‌های این رژیم انجام شده و این سرویس مدت‌ها قبل در این خصوص هشدار داده بود.

اما مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تصمیم برای آزادسازی ابو سلمیه توسط ارتش و شاباک گرفته شد و به دلیل ازدحام زندان‌ها نبود.

ابو سلمیه پس از آزادی در جمع خبرنگاران از شرایط بسیار بد زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی و مشکلات عدیده اسرای قدیمی و جدید سخن گفت.

او اظهار کرد: اسرای قدیمی و جدید در زندان‌ها با شرایط فاجعه‌بار و بی‌سابقه‌ای مواجه هستند از جمله انواع تعرض‌های فیزیکی و محرومیت‌ از غذا و آب و غیره، برخی از آنها در داخل زندان‌ها به شهادت می‌رسند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.