تاکید دوباره محمود عباس بر لزوم توقف فوری جنگ علیه غزه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن تقدیر از مواضع دولت بغداد در حمایت از مساله فلسطین و خدمات درمانی که به مجروحان فلسطینی ارائه می‌کند، بار دیگر بر لزوم توقف جنگ علیه غزه و اشغال اراضی فلسطینی جهت تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ارز پرس، «نبیل ابو ردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در دیدار با «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق حامل پیامی از جانب «محمود عباس» رئیس این تشکیلات بود.

ابو ردینه ضمن ابلاغ سلام و درود محمود عباس به نیابت از او، از موضعگیری‌های ثابت عراق و حمایتش از ملت و مساله فلسطین در تمامی محافل بین‌المللی تقدیر کرده و بابت تلاش‌های عراق در زمینه ارائه خدمات درمانی به زخمی‌های حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه تشکر کرد.

محمود عباس در این پیام ضمن تاکید بر اهمیت ‌راه‌اندازی کمیته‌های وزارتی مشترک میان ۲ کشور در راستای منافع ملت‌های فلسطین و عراق، گفت: فلسطین به دنبال تقویت روابط برادرانه خود با عراق و توسعه این روابط است.

همچنین در این دیدار که «احمد الرویضی» سفیر فلسطین در عراق حضور داشت، ۲ طرف به بررسی آخرین تحولات موجود در مناطق فلسطینی و اتفاقات رقم خورده برای ملت فلسطین در جنگ فراگیر علیه نوار غزه، کرانه باختری و قدس شرقی پرداختند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه پیام خود بار دیگر بر لزوم توقف فوری این جنگ، عقب‌نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه، تسریع در ارسال کمک‌ها به تمامی مناطق آن، ممانعت از کوچاندن فلسطینی‌ها، توقف حملات اشغالگران در کرانه باختری، اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه و طرح صلح عربی با هدف پایان دادن به اشغال مناطق فلسطینی و برپایی کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

او با اشاره به تلاش‌های تشکیلات خودگردان فلسطین در راستای اخذ عضویت کامل سازمان ملل، بر اهمیت حمایت از این تلاش‌ها و نیز حقوق مشروع فلسطینی‌ها برای برپایی کشور مستقل خود با پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

محمود عباس در ادامه نیز به شرایط اقتصادی دشواری پرداخت که این روزها کشور فلسطین در نتیجه تداوم جنگ و بلوکه دارایی‌هایش توسط کابینه رژیم صهیونیستی با آن مواجه است.

رئیس جمهور عراق نیز بر حمایت دائمی کشورش از مساله عادلانه فلسطین و ملت آن تا زمانی که اشغالگران کنار رفته و کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس تشکیل شود، تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

تاکید دوباره محمود

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.