شبکه صهیونیستی: بایدن پاسخ به درخواست کمک اسرائیل را پشت گوش انداخته است

یک شبکه تلویزیونی صهیونیستی اعلام کرد که دولت آمریکا پاسخ به درخواست کابینه رژیم صهیونیستی برای دریافت چند فروند بالگرد نظامی را پشت گوش انداخته است.

به گزارش ارز پرس، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد: یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که ارتش اسرائیل از حوادث هفتم اکتبر گذشته گرفت این است که ارتش فاقد بالگردهای جنگی است.

طبق گزارش این شبکه، به همین دلیل تل‌آویو درخواستی را برای خرید ۱۲ تا ۱۵ بالگرد نظامی از نوع «آپاچی» به دولت آمریکا ارائه کرده است.

در این گزارش آمده است: مدل درخواستی ارتش اسرائیل در شرکت بوئینگ که سازنده این نوع بالگرد است، وجود ندارد و همین امر باعث شد تل‌آویو درخواست ویژه‌ای به ارتش آمریکا ارائه دهد.

این شبکه در ادامه آورده است: اسرائیل از واشنگتن خواسته تا اجازه دهد بالگردهایی که از قبل آماده شده‌اند به ارتش اسرائیل تحویل داده شود.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی همچنین اضافه کرد: ارتش آمریکا با درخواست اسرائیل موافقت کرد و اکنون دولت «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور باید با آن موافقت کند و تعداد بالگردها، هزینه و تاریخ تحویل‌ آنها را تعیین کند.

این شبکه در ادامه فاش کرد: با این وجود دولت بایدن موافقت با این درخواست اسرائیل را پشت گوش می‌اندازد.

طبق این گزارش، مشخص نیست دلیل این تاخیر صرفاً فنی و بروکراتیک بوده یا چیزی فراتر از آن است. ارتش رژیم صهیونیستی به این بالگردها نیاز دارد و همین مساله باعث ایجاد وضعیت فشار در این رژیم شده است.

پیشتر نیز شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود: در ماه‌های اخیر، ارسال تسلیحات توسط آمریکا به اسرائیل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

این مقامات گفتند: دلیل کاهش ارسال تسلیحات به اسرائیل این است که محموله‌های قبلی بدون تایید کنگره ارسال شده بودند.

اختلافات میان رژیم صهیونیستی و آمریکا اخیرا گسترش یافته و این امر سناریوهای متعددی را پیش روی این روابط قرار داده است. رسانه‌های غربی و عبری‌ نیز اخیرا به این مساله پرداختند که وخامت و تنش موجود در روابط میان تل‌آویو و واشنگتن به حدی رسیده که آمریکا با فاصله گرفتن ارزش‌ها و منافع ۲ طرف از یکدیگر، شروع به ارزیابی مجدد این روابط کرده است.

علی‌رغم این اختلافات اما دولت آمریکا از ابتدای جنگ غزه از هیچ کمک نظامی و لجستیکی به رژیم کودک‌کش دریغ نکرده است و به همین دلیل ملت فلسطین واشنگتن را شریک جنایات و نسل‌کشی در این باریکه می‌دانند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.