جلیلی در مناظره:شما 40سال سر کار بودید باز طلبکارید

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس، سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه امشب (سه‌شنبه 12 تیرماه) در دومین مناظره‌ی انتخاباتی دور دوم که با موضوع «اقتصادی» برگزار شد، طی سخنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای ظریف گفته که آقای جلیلی پشت تحریم‌ها ایستاده و آقای عبدالعلی‌زاده رئیس ستاد آقای پزشکیان گفته یک پای قطعنامه‌ها آقای جلیلی است؛ شما برای رفع تحریم‌ها چه تلاشی می‌کنید؟ و می‌توانید به توافق برسید؟ بیان کرد: ما امروز مهمان لرستان بودیم و آن عزیزان متأثر بودند از تعبیر نادرستی که درباره شهید سلیمانی در مناظره‌ی دیشب بکار برده شده بود و از من خواستند که این ابراز ناراحتی را بیان کنم.

وی خطاب به پزشکیان گفت: من متأسفم که شما کشور ما را قفس می‌نامید؛ کشوری که این‌همه فرصت و تعاملات ارزشمندی دارد و می‌تواند بیشترین و گسترده‌ترین تعامل‌ها را داشته باشد، شما می‌گویید قفس؟ شما در بحث تحریم راهی را می‌دانید، می‌گویید، می‌روید و جواب نمی‌گیرید و امتیاز می‌دهید و امتیازی نمی‌گیرید و دوبار می‌گویید که باید برویم و امتیاز دهیم؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما می‌گوییم باید با تحریم مقابله کرد؛ شما راه‌حلی درباره تحریم نمی‌دهید و راه‌حل شما این است که امتیاز بیشتر دهید و به نتیجه‌ای هم نمی‌رسید. شما هنوز یک راه‌حل ارائه نداده‌اید و می‌گویید که با کارشناسان صحبت می‌کنم. ما برای رشد اقتصادی برنامه‌ی جدی داریم و نباید روابط اقتصادی را منوط به دو-سه کشور کنید اتفاقاً که با ما بیشترین مشکل را دارند.

جلیلی خطاب به پزشکیان گفت: چرا یک برنامه برای رشد اقتصادی و مقابله با تحریم ارائه نکرده‌اید؟ شما مدعی هستید که کشور در بن‌بست است و ما مشکل را حل می‌کنیم. من معتقد به وجود بن‌بست نیستم و در شرایطی که شما به‌خاطر تحریم رو به قبله می‌نشینید، ما امروز صادرات نفت و سرمایه‌گذاری داریم و در عرصه‌های مختلف پیشرفت داریم. شما آمار غلط می‌دهید.

وی اضافه کرد: شما دیشب در مناظره درباره روند نقدینگی اشتباه گفتید و برعکس می‌گویید؛ شما حجم نقدینگی را با رشد نقدینگی اشتباه می‌گیرید؛ وقتی کارشناسی بلد نیستید و می‌گویید باید با کارشناسان صحبت کرد. چیری که اقتصاد را رشد می‌دهد این است که در مقابل تحریم فعال باشید؛ رفتار شما منفعلانه است و شما می‌گویید به اتکای فشار بیرونیِ تحریم، در داخل چانه‌زنی کنم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: مجلس یک قانون را مصوب کرده و باید بدانید که آن را باید دنبال کرد.

جلیلی خاطر نشان کرد: ما در برجام تعهدات‌مان را انجام دادیم؛ شما باید طلبکار باشید نه‌اینکه به ملت فشار بیاورید و بگویید که ملت کوتاه بیاید و پیشاپیش می‌گویید به ملت فشار می‌آورم. طرف مقابل باید تعهدات خود را انجام دهد و ما نه. وقتی طرف مقابل تعهدات را انجام نداده، می‌خواهید چه امتیازی بدهید؟ به مردم بگویید. این‌همه امتیاز دادید و 15 بار اعلام شد که بر ایران بر تعهدات خود عمل کرده ولی می‌گویید امتیاز می‌دهیم؛ بگویید می‌خواهید چه کنید؟

وی ادامه داد: آیا روند کار شهید رئیسی خوب است؟ شما سخن از صداقت مطرح می‌کنید و دولت آقای هاشمی، خاتمی و روحانی دوستان شما بودند که در ستاد شما هستند و دوباره طلبکارید؛ شماها 40 سال بر سر کار بودید. شهید رئیسی نگفت 700 نفر از مردم ما می‌میرند و حرفی از اف‌ای‌تی‌اف نمی‌زد و ملت را نجات داد ولی سخنگوی دولت آقای روحانی گفت که بدون اف‌ای‌تی‌اف نمی‌توان واکسن آورد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت شهید رئیسی سرمایه‌گذاری را به داخل آورد، تصریح کرد: دنیا مگر سه کشور است؟ متأسفم که چهار سال دیگر اسم کشور قفس خواهد شد و دنیا هم سه کشور است و گفته شود باید از بن‌بست خارج شویم.

جلیلی عنوان کرد: آقای روحانی در 8 سال دولت خود یک‌بار هم به آفریقا نرفت ولی دیدیم که شهید رئیسی به آن قاره رفت و گشایش ایجاد کرد. آقای پزشکیان؛ شما پزشک هستید و تشخیص غلط، تجویز غلط می‌آورد.

خبر تکمیل می‌شود...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.