دولت جدید مصر سوگند یاد کرد/ وزیران خارجه و دفاع تغییر کردند

دولت جدید مصر در برابر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور سوگند قانونی یاد کرد.

به گزارش ارز پرس، دولت جدید مصر امروز -چهارشنبه- در مقر ریاست جمهوری مصر در برابر عبدالفتاح السیسی سوگند قانونی یاد کرد.

به گزارش روسیا الیوم، دولت جدید شاهد تغییرات گسترده‌ای است و ۳۱ وزارتخانه از جمله ۲۸ وزارتخانه تخصصی و سه وزارتخانه حاکمیتی دارد.

این اقدام، بزرگترین تغییر در کابینه در تاریخ مصر است که شامل تغییر ۲۰ وزیر و تداوم فعالیت هشت وزیر و جابه‌جایی ۲ وزیر و ارتقای معاون وزیر و معاون استاندار است.

در کابینه جدید دولت مصر، عبدالمجید صقر، وزیر دفاع، کامل الوزیر، وزیر حمل و نقل و صنعت، خالد عبدالغفار، وزیر بهداشت، بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه و عدنان فنجری، وزیر دادگستری هستند.

همچنین سامح الحفنی، به عنوان وزیر هواپیمایی، شریف الشربینی، به عنوان وزیر مسکن، احمد کجوک به عنوان وزیر دارایی، شریف فاروق به عنوان وزیر تامین اجتماعی و تجارت داخلی و اسامه الازهری به عنوان وزیر اوقاف تعیین شدند.

طبق گزارش میدل ایست نیوز، نخست وزیر مصر، مایا مرسی را به عنوان وزیر همبستگی اجتماعی، محمد جبران را به عنوان وزیر کار، احمد هنوز به عنوان وزیر فرهنگ، منال عوض، به عنوان وزیر توسعه داخلی، محمد شیمی، به عنوان وزیر تجارت، رانیا المشاط به عنوان وزیر برنامه ریزی، عمرو طلعت به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، یاسمین فؤاد را به عنوان وزیر محیط زیست، علاء الدین زکی به عنوان وزیر کشاورزی، ایمن عاشور به عنوان وزیر آموزش عالی و هانی سویلم را به عنوان وزیر منابع آبی تعیین کرد.

مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر که یک ماه گذشته، استعفای خود را تحویل داده بود از سال ۲۰۱۸ در این منصب قرار دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.