رژیم صهیونیستی مرتکب بزرگترین تصرف اراضی ۳ دهه اخیر در کرانه باختری شد

گروه حقوق بشر «صلح اکنون» در بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات رژیم صهیونیستی ۱۲۷۰۰ دونم (نزدیک به ۳۱۴۰ جریب) در کرانه باختری را به عنوان دارایی دولتی اعلام کرده‌ که بزرگترین وسعت سرزمین فلسطینی است که در ۳۰ سال گذشته تصرف شده است.

به گزارش ارز پرس، این گروه اعلام کرد: «در ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴، متولی اموال دولتی در اداره مدنی، ۱۲۷۰۰ دونم در بخش کرانه باختری غور اردن (دره اردن) را اراضی دولتی اعلام کرد. وسعت منطقه‌ای که برای اعلام تعیین شده است، بزرگترین منطقه از زمان توافق اسلو است و سال ۲۰۲۴ نقطه اوج در میزان اعلام اراضی دولتی است. از ابتدای سال ۲۰۲۴، اسرائیل ۲۳۷۰۰ دونم از کرانه باختری را به عنوان اراضی دولتی خودش اعلام کرده است.»

این گروه گفت، رویه رژیم صهیونیستی در اعلام اراضی به‌عنوان مالکیت دولتی «یکی از روش‌های اصلی است که کابینه تل‌آویو از طریق آن به دنبال اعمال کنترل بر زمین‌های سرزمین‌های اشغالی است.» به گزارش صلح اکنون، مقامات رژیم صهیونیستی این تصمیم را در ۲۵ ژوئن اتخاذ کردند اما این تصمیم چهارشنبه رسما اعلام شد.

براساس اعلام این گروه، «اراضی اعلام شده به‌عنوان اراضی دولتی دیگر از نظر اسرائیل متعلق به فلسطینی‌ها نیست و آنها از استفاده از آن منع می‌شوند.» صلح اکنون افزود: «علاوه بر این، اسرائیل زمین‌های دولتی را منحصرا به اسرائیلی‌ها اجاره می‌دهد. بخش قابل توجهی از اراضی تعیین‌شده برای اعلام، قبلا به‌عنوان حفاظتگاه طبیعی و همچنین به‌عنوان منطقه آتش برای استفاده نظامی برای چندین دهه تعریف شده است و اعلام این سرزمین به عنوان اموال دولتی، تسلط اسرائیل بر این منطقه را کامل می‌کند.»

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که اعلام بزرگترین تصرف اراضی در چند دهه اخیر توسط رژیم صهیونیستی و اعلام آن به‌عنوان دارایی دولتی گامی در جهت اشتباه است.

سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به این که آیا آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نظری در مورد تحریکات رژیم صهیونیستی دارد یا خیر، گفت: «صراحتا، این گامی در جهت اشتباه است و مسیری که می‌خواهیم در پیش بگیریم، یافتن راه‌حل ۲ دولتی است.»

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۷ به تقسیم فلسطین تحت حاکمیت بریتانیا به کشورهای عربی و یهودی رأی داد و بیت‌المقدس تحت یک رژیم بین‌المللی ویژه قرار گرفت. تقسیم‌بندی قرار بود در ماه مه ۱۹۴۸ انجام شود، زمانی که مأموریت بریتانیا به پایان می‌رسید، اما در نهایت فقط رژیم صهیونیستی شکل گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، توافقنامه اسلو توافق‌هایی است که میان رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی‌بخش فلسطین در سال ۱۹۹۳ منعقد شد و یک روند صلح را با هدف دستیابی به یک معاهده صلح بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تحقق حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت آغاز کرد. تشکیلات خودگردان ملی فلسطین در نتیجه آن توافق‌ها ایجاد شد.

انتهای پیام  

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.