تشکیلات خودگردان: جنگ و شهرک‌سازی برای هیچ کسی امنیت و صلح را به ارمغان نخواهد آورد

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین تمام شهرک‌سازی‌ها در مناطق اشغالی ۱۹۶۷ را غیرقانونی و دولت آمریکا را مسئول این اقدامات رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد که جنگ و شهرک‌سازی هرگز امنیت و صلح را به ارمغان نخواهد آورد.

به گزارش ارز پرس، «نبیل ابو ردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اظهار کرد: اینکه مسئولان رژیم اشغالگر اسرائیلی به تصرف بیش از ۱۲ هزار دونم (هر دونم معادل هزار متر مربع) از مناطق فلسطینی اذعان کردند و ساخت بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکونی در مجتمع‌های واقع در کرانه باختری و نیز قانونی کردن سه کانون دیگر را تایید کردند، نشان می‌دهد که این کابینه افراطی به سیاست بلوک راست یعنی جنگ و شهرک‌سازی پایبند است.

ابو ردینه در ادامه تاکید کرد: جنگ و شهرک‌سازی هرگز امنیت و صلح را برای هیچ کسی به ارمغان نخواهد آورد و هدف از این اقدامات جلوگیری از تشکیل کشور یکپارچه فلسطین در تمام مناطق اشغال شده کرانه باختری، قدس و نوار غزه در سال ۱۹۶۷ است.

همچنین سخنگوی تشکیلات خودگردان فسلطین گفت: تمام شهرک‌سازی‌های انجام شده در مناطق اشغالی سال ۱۹۶۷ غیرقانونی است و جامعه جهانی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت تاکید کردند که شهرک‌سازی‌ها غیرقانونی هستند و باید از تمام مناطق فلسطینی از جمله قدس شرقی برچیده شوند.

او افزود: این قطعنامه‌ها مستلزم آن است کشورهایی که بر برقراری امنیت و ثبات در منطقه تاکید دارند، فورا برای توقف اقدامات افراطی کابینه اسرائیلی حرکتی انجام دهند.

ابو ردینه در ادامه گفت: ملت فلسطین هرگز در برابر اقدامات این کابینه افراطی که اعضای آن شبانه روز خواستار ممانعت از تشکیل کشور فلسطین، نابودی شهرهای فلسطینی و کوچاندن فلسطینی‌ها از زمین‌ها و خانه‌هایشان می‌شوند، دست بسته نخواهد ماند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان نیز دولت آمریکا را مسئول این اقدامات رژیم صهیونیستی دانست که شرایط را به سمت انفجاری فراگیر سوق می‌دهد و از واشنگتن خواست تا اقدام فوری را برای وارد کردن دولت اشغالگر به متوقف کردن جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری از جمله قدس شرقی و متوقف کردن جنایات و استعمارگری‌ آن اتخاذ کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.